Åsså var det det här med hemfärden. Från Edinburgh flyger bara Ryanair (oskönt flygbolag) till Stockholm Skavsta (Nyköping). Så vi hade köpt cykeltillägg när vi köpte flygbiljetterna, något som kostade lika mycket som själva flygbiljetten. Totalt blev det 1200 per person så inget att bråka om.
Vi cyklade från vårt vandrarhem till Edinburghs flygbussar där vi hade tänkt lasta in cyklarna. Men icke, det var inte tillåtet. Då ringde vi två taxis som kom snabbt där vi fick in tre personer och två cyklar i en taxi, och två personer och tre cyklar i den andra. Taxinotan blev på 10 pund var.
Rymlig taxibil utifrån.
Rymlig taxibil inifrån.
Dags att skruva isär cyklarna…
…och sen in i de kungliga plastpåsarna (som vi burit med oss hela resan).
Kolla vad fint!
Cyklarna rullar iväg på bandet.
Efter att ha landat på Skavsta tryckte vi in våra fem cyklar i Flygbussarna-bussen. Inte helt lätt, vi fick vänta (i 25 minuter) på att en ny buss som hade mer bagageutrymme kvar, skulle vara redo att åka till Stockholm.
Fem cyklar var mycket för en buss – men det gick!
Längst bak i bussen. Var annars?
Och sen var vi hemma.
Tack för upplevelsen via internätet. Det måste vara den bästa bloggdelningen hitills i Cykelsällskapets historia!
Tack för bra feedback under resans gång, Olov. Det har hjälpt oss på vägen att veta att folk läser och uppskattar.
Vad ska jag nu läsa om dagarna? Kul att följa era strapatser. Tack!
Du kan ju alltid damma av klassikerna, Ethel. T.ex. http://www.malmomunchen.se
Välkomna hem och tack för en vrinbra blogg
Tack och tack, Göbb. Dina tillrop har uppskattats vrinmycket.
Går det att få några uppdateringar angående viktminskning (/ökning) bland cykelsällskapets medlemmar?
Vi får se hur vi gör med detta, Pontus. Tror minsann att det har börjat redovisas i folks epiloger.
VARFÖR rakades skägget av? Jag har ju haft mancrush på det där i veckor nu.
Det var, förutom detta, extremt klädsamt.
Det har redan växt ut igen, inget att oroa sig över.